piatok 22. júla 2011

Injekcie do kolena


Obrázok: uihealthcare.org

Podľa tvrdenia môjho chirurga má cca polovica ľudí problémy s kolenami. Koleno je suverénne najproblémovejší kĺb tela, v počte zranení je ďaleko pred ramenom, ktoré je druhé v poradí úrazovosti.

Ja mám problémy s pravým kolenom už od strednej školy, čím som sa dopracoval k sérii bohatých zážitkov a skúseností. Pri úraze, alebo prílišnej námahe kolena, môže doktor človeku naordinovať vybratie vody alebo krvi z kolena, prípadne vpichnutie špeciálnej injekcie s výživovým roztokom (napr. Sinovial). V oboch prípadoch ide o stresujúcu udalosť. Nepríjemné pocity pri vpichovaní ihly do kĺbu možno ztlmiť jediným spôsobom - človek musí byť čo najviac uvoľnený. Čím viac sú svaly uvoľnené, tým pohodovejší bude priebeh zákroku. Nie je to jednoduché, avšak takéto cielené sústredenie stojí za to. Mne pomáha napr. jednoduchá finta - snažím sa pozerať tam, kde neuvidím tú hrozivú injekčnú striekačku. Iba by ma zbytočne znervóznila, čo by viedlo k prirodzenému podvedomému obrannému reflexu, ktorým je v tomto prípade stiahnutie svalov.

P.S. Práve som sa vrátil od doktora a môžem potvrdiť, že to naozaj funguje. Pri uvoľnenej nohe bol priebeh zákroku bezproblémový.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára