utorok 19. júla 2011

Odpadky v Sade Janka Kráľa

Minulý týždeň som sa išiel s priateľkou po robote prejsť do Sadu Janka Kráľa a keďže bolo veľmi teplo, kúpili sme si predtým v Auparku nanuky na osvieženie. Príjemnú prechádzku mi jemne znepríjemňoval iba fakt, že po vychutnaní si dobrého nanuku v prechádzkovom tempe som nemal kam odhodiť lepkavý obal.

Tento typicky slovenský neduh som postrehol už na viacerých miestach, ale nečakal by som to na mieste, ktoré patrí k turistami, ako aj Bratislavčanmi, najnavštevovanejším. Jednak bol problém nájsť vôbec nejaké koše na odhadzovanie odpadkov a jednak ak som nejaký našiel, tak bol nielen plný, ale dokonca z neho odpadky kypeli na zem, čo pre návštevníkov parku nie je veľmi príjemný pohľad. Až po prejdení celého parku sa mi podarilo nájsť jeden jediný nekypiaci kôš, ktorý mi pomohol zbaviť sa obalu z nanuku.

Nedalo mi, musel som o tom napísať blog, aby som sa vyventiloval, pretože mi to vŕtalo hlavou celý týždeň. Myslím si, že Slovensko má na viac, ako len na špinavé parky plné odpadkov pohodených po zemi. Ak chceme, aby ľudia udržiavali čistotu hádzaním odpadkov do koša, musíme pre to najprv vytvoriť vhodné podmienky. Snáď sa to v budúcnosti zlepší a dožijem sa doplnenia počtu košov, ako aj ich pravidelnejšie vysypávanie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára