sobota 25. júna 2011

Dni Petržalky 2011 - KOFOLA ORIGINÁL

Tak ako každý rok, aj v roku 2011 (dnes - 25.6.) sa konali Dni Petržalky v areáli dostihovej dráhy. Atmosféra bola štandardná, nič svetoborné, avšak oplatilo sa prísť. Veľa ľudí, kolotoče, niečo pod zub (jedlo väčšinou podpriemerné) a niečo na uhasenie smädu. Hlavný zmysel takejto akcie vidím predovšetkým v tom, že človek neplánovane stretne viacero ľudí - kamarátov a známych. Na polnočný ohňostroj sa mi nechcelo čakať, takže sme sa rozhodli odísť práve keď Hex rozbalil svoju celkom vydarenú show.

Prečo však píšem tento blog:
Na každom stánku bolo uvedené, že predávajú Kofolu. Keďže práve Kofolu pijem na akciách najviac (najmä ak je dobre vychladená čapovaná - vtedy vypijem aj 3 až 5 veľkých Kofol za večer, čo je celkovo až 2,5 litra), tak som sa potešil a za 1€ som si jednu veľkú kúpil (samozrejme som jednu veľkú zobral aj priateľke). Vzhľadom na vyššie uvedené fakty sa cítim ako znalec originálnej Kofoly a hneď som vedel, že to určite nie je Kofola originál. Ten hrozný patok bol tak nekonzumovateľný, že dokonca aj moja priateľka to označila za paródiu na nápoj. Pár krát si odpila a celý plastový pohár aj s obsahom vyhodila do koša.
Pri druhej runde, poučený predchádzajúcou skúsenosťou, som si už dal tú námahu a obehol som viacero stánkov až kým som nenašiel jeden, ktorý mal uvedenú Kofolu originál. U predavačky som sa navyše uistil, že sa jedná naozaj o originál, čo moje chuťové bunky následne aj potvrdili. Zvyšok večera som nakupoval iba v tomto stánku (nielen nápoje). A cena? Rovnaké 1€ ako v ostatných stánkoch, v ktorých originál nenájdete.

Jedinou zbraňou v rukách zákazníka je možnosť kupovať tam, kde mi chutí, resp. možnosť už nikdy nič nekúpiť tam, kde som bol nespokojný. Pri takýchto každoročných akciách je to však problematické, nakoľko si o rok už nebudem pamätať, ktorému stánku sa mám vyhýbať. Avšak lekcia, že mám hľadať jasné jednoznačné označenie originálnej Kofoly, mi zostane. Keď sa tým budú riadiť aj ostatní ľudia, snáď sa to zlepší a zákazníci už nebudú tak oklamávaní.

Týmto verejne vyzývam aj firmu Kofola a.s., aby si dala tú námahu a monitorovala aj takéto akcie s provizórnymi stánkami. Nie je totiž normálne, aby 90% stánkov ľudí vyslovene klamalo.

P.S. Najviac ma dojal nápis jedného predajcu: "Čapovaná Šofo Cola - Kofola".

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára