sobota 25. júna 2011

Antihmota je tiež "hmota"

Dnes je sobota a tak si užívam chvíľku voľna. Tento čas som využil aj na to, aby som si pozrel zaujímavý diel relácie Lampa, konkrétne starší diel z archívu pod názvom Antihmota v Cerne. Keďže mám predplatný systém Piano zaplatený na celý rok, tak prečo to nevyužiť (o systéme Piano niečo napíšem v niektorom ďalšom blogu).

Celá diskusia v uvedenom videu bola zaujímavá, rád by som však vyzdvihol najdôležitejšiu myšlienku relácie:
  • "Hmota" - nazvyme ju matéria - sa delí na hmotu a antihmotu. Antihmota je teda iba jedna časť matérie, tak ako svetelná časť dňa je iba jednou časťou celkového dňa. Problém je v názvosloví, pretože slovom deň opisujeme aj svetelnú časť dňa, aj deň ako celok. Rovnako je to pri pojme "hmota".
Len tak mimochodom, minulú sobotu som si pozrel diel Lampy s názvom O vlastnostiach a záhadách vesmíru a bol tiež výborný. Odporúčam - aj pre laikov, ktorým fyzika nič nehovorí.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára